Direktlänk till inlägg 30 april 2012

Valborg

Av Robert Magnusson - 30 april 2012 17:25

Tja.

Då var man åter hemma efter att ha varit en natt hemma hos frugan och barnen, erbjöd mig att hjälpa henne med att möblera om hemma så det var vad vi gjorde igår. I dag var jag ut med flickorna en stund och lekte och njöt av det fina vädret, senare mitt på dan åkte vi till min morsa för att premiär grilla.

Blev sjukt sugen på grillspett och potatisgratäng. Vi spettade dem med körsbärstomater, lök, paprika, ananas, champinjoner, nöt & fläskött (grytbitar).

Det var fan i mig SISTA gången jag köper kött på ICA Kvantum (Nacksta), för nötköttet var tammefan som att tugga på gummi och fläskköttet var bara FLÄSK  . Tur att grönsakerna gick att äta för mammas potatisgratäng vart ju perfekt   


På väg hem från morsan vinkade jag av fru och barn när de klev på bussen, och då gick det upp för mig att jag åter igen skulle hem till ensamheten i den trista vardagen. Det gör verkligen så ont i mig att lämna dom, för det enda jag vill är att vi åter skall bli en HEL familj. Att barnen ska ha sin mamma och pappa på samma ställe, att de ska känna tryggheten i det och se hur kärleken flödar.

Det är bara att konstatera att kärlek är en konst som allt för få behärskar, iaf när det gäller till att bevara kärleken.

Nåja denna separation har lärt mig mycket, och jag vet idag vad som är viktigt för min fru, för mig och för vår relation. Jag jobbar varje dag med mig själv för att bli en bättre människa och för att jag ska börja tycka om mig själv, jag har satt upp mål och förverkligat några av dem och är på väg mot de andra.


2011 blev ett katastrof år då jag bla. i mars fick diganosen wegeners och i juli togs beslutet om att jag och frun skulle separera.

2012 kommer att bli ett fantastiskt år, för det har jag bestämt mig för och det är upp till mig att förverkliga det.  


En som lyckas nå sitt mål utan misslyckanden eller svårigheter, får ej verkligen uppleva segerns sötma!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert Magnusson - 11 december 2018 19:22

Ja precis som rubriken lyder är detta precis vad jag känner nu när jag inser att det hunnit gå över 4 år sedan mitt senaste inlägg, detta innebär också att det finns en stor risk att detta inlägg kommer att bli lååååångt :)Så i mitt senaste inlägg fö...

Av Robert Magnusson - 14 april 2014 08:37


  Japp precis så är det! Detta är verkligen året då allt mitt kämpande i motvind äntligen ger resultat, jag vill hävda med en dåres envishet, att allt som händer har en mening. När man är mitt uppi själva händelsen så kan det vara svårt, ja rätt ut...

Av Robert Magnusson - 12 mars 2014 13:13

Känns som att denna kommande mening är en utsliten mening, men men..... Tiden rusar.....   Sist jag skrev här så var jag arbetslös och väntade på att få börja jobba på Subway, men denne chef är allt annat än seriös så det blev ingenting av det ...

Av Robert Magnusson - 6 februari 2014 22:51

Ibland susar huvudet och tankarna iväg på tok för långt och mycket, men ibland känns det också (precis som nu) jävligt skönt att få rensa ut lite i huvudet. Lite tankar på hur det såg ut när jag var liten och hur det ser ut nu. Förr i tiden åt...

Av Robert Magnusson - 6 januari 2014 17:09

Med detta inlägg så är oskulden spräckt för 2014      Det är bara att konstatera att det går jävligt långt mellan mina inlägg, men å andra sidan beror det på att jag inte känner samma behov av att få skriva av mig, jag har ett annat sätt att få r...

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<<
April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards