Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Robert Magnusson - 10 maj 2012 21:06

Hallå där.


Om DU fick BESTÄMMA, vad skulle DU då vilja SE MER av på denna blogg?

Jag har ingen erfarenhet av att blogga så jag vänder mig till dig, du som ändå har hittat in hit  


Lämna ditt svar i en kommentar, TACK! för hjälpen.  


Av Robert Magnusson - 10 maj 2012 19:35

Se där ja!

Nu är det torsdag och veckan är snart slut, fattar inte vart tiden tar vägen?

Tycker att de sista 10-15 åren bara har runnit i väg, men jag känner mig ju inte äldre än hmm....25 kanske.


En liten återkoppling till min lungröntgen som jag gjorde nu i tisdags. Läkarn ringde mig aldrig under tisdagen så jag förstod att bilderna skulle vara bra, men å andra sidan slog det mig att om bilderna skulle vara bra så måste det ju vara något annat som är fel eftersom att mina "crpt"? värden var så höga.

Han ringde mig på onsdagen och bekräftade att bilderna var bra, och berättade att jag hade en mikroskopisk höjning av röda blodkroppar och då ska man tydligen göra ett njurprov för att se så att inte min sjukdom ligger och pyr.


Nu väntar jag på en kallelse för inläggning och besked om jag ska gå tillbaka till de tunga artelleriet medicinväg eller om jag ska prova en annan medicinering mot denna sjukdom som är smidigare, där man får dropp och sedan inte först efter 6 mån kommer tillbaka igen för en ny dos.

Jag vet väldigt lite om denna medicin, men de som jag vet har fått den har mått fantastiskt bra (finns en grupp på facebook för oss med Wegeners).


För övrigt kan jag säga att det inte har blivit någon träning nu sedan i måndags, tog ut mig för hårt då och det resulterade i en fruktansvärd ledvärk. Har dock blivit bättre i benen nu så jag kan gå, så i morrn måste jag ner och köra ett pass för armarna, mina handleder har börjat värka nu och det ska jag råda bot på.


Avslutar med lite tänkvärda ord:

Ödla inte tid och energi på att vara nere och bitter, res er upp och kämpa för ert välmående och lycka. Vi vet inte hur lång tid vi har på denna jord så ta vara på all den tid du får och gör det bästa av den. Lev idag för i morgon kan vara för sent, tala om för alla dem som betyder mycket för dig att dom gör det, bättre en gång för mycket än en gång för litet.

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards