Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Robert Magnusson - 27 juni 2012 10:12

Hallå där ute, nu var det nog väldigt länge sedan jag skrev sist har jag fått höra. Men det blir lätt så när tiden bara rusar iväg och när man själv inte mår någe bra  


Det är väldigt tufft/jobbigt att vara arbetslös, att inte ha ekonomin att göra saker med barnen och att köpa dom saker jag vet de vill ha. Att inte kunna göra saker med min fru som gör att jag mår bra av eller att kunna köpa henne pressenter som jag hemskt gärna vill göra. Att i mitten på varje månad börja få ont i magen och panik över om pengarna kommer att räcka till alla mina räkningar, nä denna situation är så långt ifrån min dröm man kan komma. Såhär vill jag inte leva mitt liv.


Och att få så höga doser kortison som jag har fått nu gör också så mitt välmående blir lidande. Jag får svårt att sova på nätterna, rastlös, speedad, deprimerad osv osv

Och cellgiftet gör mig trött/hängig/energilös och detta gör det sjukt svårt för mig att komma igång med träningen igen, vilket jag också mår dåligt över.

För varje dag som går och jag fortfarande är arbetslös känner jag mig mer och mer värdelös och obetydelsefull, både som far och make.  


Jag önskar verkligen att min ständiga motvind kunde vända nu, att jag lyckas få mig ett jobb VART SOM HELST så jag får känna att jag fyller en funktion i detta samhälle. Så jag får känna mig som en människa igen kort och gott.

Eller är det kanske som så att det inte är meningen att jag ska arbeta? Vad annars ska jag då göra?

Jag reser mig upp men benen slås undan, jag reser mig igen för att på nytt på benen undan sparkade. Hur länge orkar man med detta??


Jag vill ta kontroll över mitt liv, inte sitta här och gnälla lixom, jag vill må bra. Jag vill att hela min familj ska må bra och jag ser gärna att jag gör dem alla glada. Men jag behöver vägledning, vad ska jag göra och hur ska jag göra det??


För att prata om något positivt i allt detta mörker så kan jag ju nämna det att jag var hos läkaren i måndags och skulle få veta vad mina prover efter dunder injektionen visade. Det visade sig nu att mina värden var helt normala, och att min sjukdom "var som bortblåst"   

Det innebär naturligtvis inte att jag är frisk, för det blir jag aldrig, men det innebär att jag är symptomfri igen och det kan jag komma att vara många många år tom livet ut för vissa.

Men jag kommer ändå att få göra dessa dunder injektioner 4-5gånger till och nu på tisdag den 3/7 blir det kur nr 2.


Jo en annan ljuspunkt som jag verkligen ser fram emot är nu den 23/7 då min   syster och systersöner kommer upp till Sundsvall och hälsar på i hela 3 veckor.......fan så kul vi ska ha då   




Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Skapa flashcards