Direktlänk till inlägg 13 september 2012

Underbar dag

Av Robert Magnusson - 13 september 2012 12:38

En helt FUCKING UNDERBAR dag!!


Startade dagen med att i lugn och ro kliva upp och se till så att flickorna klädde på sig, inget tjaffs idag
så jag lät Nova få som hon ville med kläderna (nästan).
Skjutsade iväg dom till dagis och gjorde samma procedur som varje dag, åkte hem och parkerade bilen. Sedan tog jag den sedvanliga promenaden ner till gymmet med grym "rumpskaksmusik" i öronen :D


Bestämde mig igår för att ge mig på ett försök på 15 km på crosstrainern, men jag ville inte enbart köra det så
jag började med ett bröst & axel pass. Även om inte musklerna syns speciellt mycket på min kropp så märks det
när jag tränar, för vikterna blir lättare och lättare (men tyngre och tyngre). Axlarna dock måste jag jobba vidare
på för där är jag riktigt svag.


Sedan hoppade jag på crosstrainern och som vanligt när jag kör den så började det att bränna rejält under mina
fötter efter 25 min, men jag vet ju att jag kan köra så mycket längre så det är bara att tänka "INGA URSÄKTER".
Efter 40 min hade jag 2.3 km kvar tills jag hade gjort 10 km....fucking gott. Då bestämde jag mig för ytterliggare
ett mål och det var att slå mitt PB som var 53.20 min. Men min mobil började jävlas så jag tappade fart och fick
kämpa vansinnigt mycket för att lyckas....men när 10 km var passerat var tiden 52.20 min :D

Där höll jag dock på att vika ihop, men NO WAY JOSÉ tänkte jag, så jag sänkte tempot till under 10km/h en stund och började andas rätt, och efter nån min var jag BACK IN BUSINESS. Då ökade jag till runt 14km/h igen och satt ännu ett mål (förutom de 15 km jag skulle göra) och det var att jag skulle göra dem på under 1 tim 20 min.


Så vad blev resultatet tror ni??


Jo det blev 15 km på 1 TIMME 17 MIN!!!!!

Asså seriöst....sista 4 km gick på 17 min. Jag är SÅ JÄVLA NÖJD med mig själv så de finns inte ord.
Gillar mer och mer den jag ser i spegeln, kanske inte kroppen, men det kommer det oxå :D


Tack till er alla som stöttar mig.....det ger mig en EXTRA kick!

 
 
Catarina

Catarina

13 september 2012 15:50

Men vad DU är duktig!
Vilken gnista och vilket grymt arbete. Jag är stolt över dig och lite avis :)
Önskar att jag kunnat träna bort lite fett ;)
Det är lite trist när man äter mellan 900-1209kcal /dag och man fortsätter gå upp i vikt och läkarna bara står och kliar sina huvuden. Det är inte så bara att få medicin mot sköldskörteln heller!

Vad kul att du är tillbaka! Jag hoppas att du uppdaterar lite oftare nu för jag har saknat dina inlägg!

Ha en bra dag och lycka till med träningen :) jag hejjar på dig!
Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Robert Magnusson

13 september 2012 17:53

Hej Catarina!

Tack igen för dina kommentarer och dina försök att få mig tillbaka hit =)

Det känns väldigt skönt att verkligen vara tillbaka på riktigt med träningen, att jag lyckas övermanna mitt psyke som försöker nu och då att få mig att lata hemma.

Jag har ju tränat några månader nu och det känns fantastiskt, men det är inte lika kul när man ser att vågen är oförändrad :(

Men kortisonet och cellgifterna gör det svårt för mig att bränna fettet, så nu har jag lagt det på hyllan. Huvudsaken är faktiskt att jag mår bra av att träna och att jag gör det.

Vikten är inte det viktigaste, utan det sociala och att kroppen blir starkare.

Förstår dig mycket väl att det måste kännas jävligt tungt och ledsamt för dig :(
Hoppas det blir bättre för dig....verkligen!

Nu ska jag mysa med mina älskade barn innan de ska göra kväll...:D

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert Magnusson - 11 december 2018 19:22

Ja precis som rubriken lyder är detta precis vad jag känner nu när jag inser att det hunnit gå över 4 år sedan mitt senaste inlägg, detta innebär också att det finns en stor risk att detta inlägg kommer att bli lååååångt :)Så i mitt senaste inlägg fö...

Av Robert Magnusson - 14 april 2014 08:37


  Japp precis så är det! Detta är verkligen året då allt mitt kämpande i motvind äntligen ger resultat, jag vill hävda med en dåres envishet, att allt som händer har en mening. När man är mitt uppi själva händelsen så kan det vara svårt, ja rätt ut...

Av Robert Magnusson - 12 mars 2014 13:13

Känns som att denna kommande mening är en utsliten mening, men men..... Tiden rusar.....   Sist jag skrev här så var jag arbetslös och väntade på att få börja jobba på Subway, men denne chef är allt annat än seriös så det blev ingenting av det ...

Av Robert Magnusson - 6 februari 2014 22:51

Ibland susar huvudet och tankarna iväg på tok för långt och mycket, men ibland känns det också (precis som nu) jävligt skönt att få rensa ut lite i huvudet. Lite tankar på hur det såg ut när jag var liten och hur det ser ut nu. Förr i tiden åt...

Av Robert Magnusson - 6 januari 2014 17:09

Med detta inlägg så är oskulden spräckt för 2014      Det är bara att konstatera att det går jävligt långt mellan mina inlägg, men å andra sidan beror det på att jag inte känner samma behov av att få skriva av mig, jag har ett annat sätt att få r...

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards