Direktlänk till inlägg 18 september 2012

Ont i vaderna

Av Robert Magnusson - 18 september 2012 18:57

Yo!


Då halvligger man i soffan igen då, som vanligt mot kvällen  

Reflekterar lite över denna dag och konstaterar att det har varit en bra dag...blir fler & fler av dom.


Har inte gjort så himla mycket egentligen, men tiden bara flyger iväg ändå. Skjutsade morsan så hon kunde handla mat och sedan drog jag ner på gymmet. Dagens pass blev underbara BEN....sjukt fan hur otroligt SLUT man blir alltså, knappt att man tar sig upp för de två trappstegen till omklädningsrummet och när man väl har tagit sig upp och sedan duschat och bytt om och ska hem, ja då jävlar är det nästan så man styper på väg ner igen haha  

Mina vader blev total slaktade så det lär ju kännas i morrn...men det är bra för då vet jag att det har tagit på rätt muskel.

Avslutade benpasset med några minuters springning för att få upp flåset.....så jävla sköt de med mina nya träningsskor.


Sedan gick jag hem till min fru och blev bjuden på middag   

Och nu är jag här med er....otroligt.


Jo fan, blev uppringd idag från Umeå sjukhus. Blir inlagd på måndag där för massor av blodprover och en hel dags urinprover. Detta eftersom att min sjukdom sist satt sig på njurarna under pågående Metotrexatbehandling.

Och nu när jag har fått Sendoxan medicienen (starkare cellgift än Metotrexat) intravenöst 4ggr så vill min läkare i Sundsvall inte sätta in Metotrexat igen, vilket är förståligt. Jag föreslog för honom ett annat läkemedel som jag har läst ska vara bra och enkelt för patienten, detta heter Mabthera. Det är dock ingen i Sundsvall som tidigare har blivit behandlat mot Wegeners med Mabthera så därför rådfrågade min läkare sina kollegor i Uppsala & Umeå. Dom har behandlat många med just detta preparat och har stor erfarenhet av det.


Denna medicin tar man bara 2ggr/år vilket skulle kännas helt underbart, så nu får vi hålla tummarna att detta blir bra. Ska tillägga att jag i dagsläget är symptomfri och njuter av att få vara "frisk".


Ska avsluta denna dag nu med några avsnitt av Vänner S01 :D


Byyye

 
 
Catarina

Catarina

19 september 2012 00:09

Jag blir så himla glad för din skull och så är jag jätteglad över att du kommit tillbaka till bloggen igen :)
Kram Catarina

http://keckla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert Magnusson - 11 december 2018 19:22

Ja precis som rubriken lyder är detta precis vad jag känner nu när jag inser att det hunnit gå över 4 år sedan mitt senaste inlägg, detta innebär också att det finns en stor risk att detta inlägg kommer att bli lååååångt :)Så i mitt senaste inlägg fö...

Av Robert Magnusson - 14 april 2014 08:37


  Japp precis så är det! Detta är verkligen året då allt mitt kämpande i motvind äntligen ger resultat, jag vill hävda med en dåres envishet, att allt som händer har en mening. När man är mitt uppi själva händelsen så kan det vara svårt, ja rätt ut...

Av Robert Magnusson - 12 mars 2014 13:13

Känns som att denna kommande mening är en utsliten mening, men men..... Tiden rusar.....   Sist jag skrev här så var jag arbetslös och väntade på att få börja jobba på Subway, men denne chef är allt annat än seriös så det blev ingenting av det ...

Av Robert Magnusson - 6 februari 2014 22:51

Ibland susar huvudet och tankarna iväg på tok för långt och mycket, men ibland känns det också (precis som nu) jävligt skönt att få rensa ut lite i huvudet. Lite tankar på hur det såg ut när jag var liten och hur det ser ut nu. Förr i tiden åt...

Av Robert Magnusson - 6 januari 2014 17:09

Med detta inlägg så är oskulden spräckt för 2014      Det är bara att konstatera att det går jävligt långt mellan mina inlägg, men å andra sidan beror det på att jag inte känner samma behov av att få skriva av mig, jag har ett annat sätt att få r...

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards