Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Robert Magnusson - 3 oktober 2012 17:44

Hello!


Idag har jag tänkt ha en vilar dag, men vi får se om jag fixar det eller om jag kommer att måsta gå ner till gymmet och köra mitt benpass. Har ju sovit som en kratta i natt pga mina ungar som vaknat några gånger.

Hade tänkt skriva här igår men det gick inte att komma fram, synd för jag kommer då fan inte ihåg allt NU som jag tänkte skriva   .  Det är ju vida känt att jag har ett minne som en guldfisk.


Jag har ju lovat att lägga ut mått, vikt och en bild på mig. Men jag kan säga som såhär, att bilden kommer jag inte att lägga ut, mår så jävla dåligt när jag ser den så ni kan aldrig ana   

Även fast jag vet att kroppen ser ut som den gör pga all kortison och allt cellgift jag har fått i mig sedan 2011. Och visst, jag har inte direkt ätit optimal mat för att INTE lägga på sig vikt.

Eller vafan jag lägger ut bildjäveln ändå, för jag kommer INTE se ut så värst länge till!!!

Nu när jag har tagit tag i kosten på riktigt också, det enda som fattas i dagsläget är mitt protein pulver, men det kommer vilken dag som helst nu.


Jag kan ju säga det att sedan jag började med träningen har det hänt en hel del med mig, inte utseende mässigt kanske så mycket, men inombords. Jag gillar ju killen som jag ser i spegeln varje dag mer och mer, och min självkänsla/självförtroende har ökat markant.

Tidigare har jag ju dragit mig från att vistas på så småa ytor med så mycket folk, och att träna har inte funnits på en karta. Att stå där bredvid biffarna och lyfta mina 5 kg hantlar när jag kör hantellyft åt sidan. Men idag tänker jag annorlunda, alla har ju lixom börjat från NOLL lixom, och ”calle” kan ju inte veta om jag kör så lätt för att jag är extremt klen eller om jag har en skada eller sjukdom heller. Och allvarligt, det är inte mitt problem om andra tänker så om mig, jag tycker bara synd om dom istället som har så dålig självkänsla att man måste trycka ned andra.


Jag tränar:

  • För att jag mår bra av att träna, inte för att vara cool.
  • Inte nödvändigtvis för att gå ner i vikt, utan för att få den kroppen jag känner mig bekväm i.
  • För att jag har en reumatisk sjukdom och vill hålla mina leder mjuka o fina.
  • För att jag tycker det är skönt och för att det är kul/trevlig att träffa andra med samma intresse.
  • För att jag tycker det är kul/intressant att se vad min kropp klarar av, och ibland även i form av ett straff för att tanken ”stanna hemma och slappa” ploppar upp i mitt huvud.
  • För att jag vill visa alla, men mest mig själv, att det är möjligt att lyckas trots alla mina hinder.
  • För att gymmet idag i princip är det enda sociala jag har, och jag mår alltid gott efter och under ett pass.

Nu ska jag avrunda här, för det är dags att börja med min middag. Äter ju hela tiden, och stora portioner känns det som också, men ändå är jag så hungrig. Men Mattias sa att jag inte ska oroa mig över ätandet och vikten för jag ligger på underskott.


Så som lovat kommer då här en bild på före jag började träna, och nu, plus måtten då.


Vikt: 94.4 kg

Bröst: 105 cm

Midja: 102 cm

Höger arm: 36.5 cm

Vänster arm: 35.5 cm

Höger lår: 58 cm

Vänster lår: 57 cm

Höger vad: 38.5 cm

Vänster vad: 39.5 cm


 


Ciao…vi ses

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Skapa flashcards