Alla inlägg den 12 oktober 2012

Av Robert Magnusson - 12 oktober 2012 22:04

Idag var jag ner och tränade tidigt, ganska så rätt på mitt mellanmål. Idag stod benen på tur att få jobba och kämpa, ett pass jag giller mer och mer. Men passet blev halvdant då jag började må riktigt illa, kan bero på cellgiftet jag tog igår men det kan även bero på min proteindrink jag tog innan träningen och att det blev för tätt inpå. Jag körde iaf klart mina moment men inte mer och gick hem för att vila.


I måndags blev jag uppringd av försäkringskassan men då hon ringde rätt olämpligt sa hon att hon skulle ringa på tis istället, men det gjorde hon ej. På onsdag ringde jag och kom till hennes telefonsvarare, lämnade ett meddelande att hon kunde ringa mig. Men idag ringde jag igen och nu fick jag tag på henne, och hon ville bara berätta att hon är min personliga handläggare och att det nya sjukintyget nu hade inkommit.

Det var inga konstigheter sa hon. Jag sa till henne att jag väntar på att af ska göra klart sin utredning om mig så att de kan hjälpa mig ut i arbetslivet igen, anpassa ett arbete efter min sjukdom och mina begränsningar. Då sa hon att hon ska kalla till ett möte med mig och af för att komma igång, det känns förjävla skönt. Även om jag är sjukskriven till 31/1 nästa år.

Nu är bollen i rullning och det är underbart, och det känns underbart att snart slippa kortisonet också. Jag har nu kommit ner till 5mg/dag från 60.....och läkaren har sagt att från 0-7.5mg/dag märker man inte av dem. Så då borde jag kunna bli av med lite mer fett och se mindre uppsvälld ut :-)


Igår fick jag sällskap av frugan och vi myste på med en film "The expendables 2" och käkade en räkmacka, så mysigt och trevligt när hon sover över. Även idag har jag den turen att jag får hålla om henne inatt....life is good kan man säga :-)I morgon tar jag en hel dag med flickorna, de ska få sin pappas 100% uppmärksamhet. Så inget gym i morrn, men på söndag ska jag ner och då jävlar :-)


Ha en fantastiskt trevlig helg på dig!!P & k

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards