Direktlänk till inlägg 17 oktober 2012

Piss dagen med stort D

Av Robert Magnusson - 17 oktober 2012 16:03

Idag var jag alltså upp på sjukhuset för jag skulle få min Mabthera behandling, men icke sa nicke. Fick vända och ¨åka hem då jag berättade att jag var förkyld.

Skulle höra av mig när jag började känna mig bättre sa läkaren, så nu sitter jag hemma och kurrerar mig. Ingen träning heller, that SUX.


Hur som helst fick jag iaf reda på att mina prover jag tog sist jag var upp var bra, förutom testosteronnivån. Fick alltså bekräftat det jag misstänkt med tanke på alla symtom som stämde in på mig. Fan man kanske skulle bli läkare =)

Vid kroniska sjukdomar (som jag har) är det inte alls ovanligt att man får längre nivåer av testosteron.

Jag hade iaf ett värde på 7.16 nmol/l och normala värden är 12-30 nmol/l, sköterskan skulle ta detta med min läkare.

Får verkligen hoppas att dom fixar så jag kommer upp på normal nivå igen, för som det är nu är det verkligen inte konstigt att inget händer med mitt fett och att mina muskler inte blir större/hårdare. För vid för låga nivåer testosteron lagrar man fett istället för att bygga muskler.....och att jag dessutom har gått på höga doser kortison som ökar min aptit och binder vätska har ju inte gjort det hela lättare. Snacka om mega motvind....men skam den som ger sig, jag tänker iaf fortsätta kriga och jag hoppas innerligt att läkaren skriver ut nått som fixar till nivåerna.


För er grabbar som vill läsa mer om detta fenomen (som blir vanligare ju äldre vi blir) kan ni kolla här

 
 
Catarina

Catarina

20 oktober 2012 09:49

Halloj
Det var tråkigt att höra att du inte kunde få din första behandling :( men du har ialla fall fått dom att ge dig den medicinen så du har kommit ett steg frammåt. Jag hoppas allt vad jag kan att du kommer att få må jättebra och att din sjukdom går och gömmer sig för alltid och aldrig mer kommer tillbaka!

Jag tycker att du är jätteduktig med träningen men du får inte tycka att det är skit om du inte kan träna någon dag om du tex är sjuk. Det skapar bara en inre stress i dig.
Det är lika med vikten :) ett tips: väg dig bara en gång i månaden och mät dig varje vecka. Det är mycket bättre för självförtroendet :)

Jag hoppas att allting kommer att bli bra för dig, och du har redan kommit en lång bit på väg :)

Ta hand om dig!

Kram <3

http://keckla.bloggplatsen.se

Robert Magnusson

20 oktober 2012 11:10

Tja Catta.

Ja visst var de lite synd att jag inte kunde få min kur som det var tänkt, men jag får den såfort jag börjar känna mig bättre. När det nu blir?
Mina förkylningar brukar vara så långdragna, om det beror på sjukdomen vettetusan men så är det iaf.
Har en tid till på onsdag då det var tänkt att jag skulle få dos nr2....så vi får se om det blir nr1 då istället =)

Jag är inte orolig över min träning på något vis, för jag vet att såfort jag känner mig bättre så är jag tillbaka i mina träningsskor :D

Och nu har det börjat hända saker med min kropp, idag kunde jag titta mig i spegeln och faktiskt gilla det jag ser. Jag är inte muskulös men jag är fan inte fet heller =)
Det går åt rätt håll, och att jag investerade i kostrådgivning var fan inte dumt alls.

Hoppas allt är bra med dig oxå, ska in och läsa lite på din blogg senare idag.
Ta hand om dig! Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert Magnusson - 11 december 2018 19:22

Ja precis som rubriken lyder är detta precis vad jag känner nu när jag inser att det hunnit gå över 4 år sedan mitt senaste inlägg, detta innebär också att det finns en stor risk att detta inlägg kommer att bli lååååångt :)Så i mitt senaste inlägg fö...

Av Robert Magnusson - 14 april 2014 08:37


  Japp precis så är det! Detta är verkligen året då allt mitt kämpande i motvind äntligen ger resultat, jag vill hävda med en dåres envishet, att allt som händer har en mening. När man är mitt uppi själva händelsen så kan det vara svårt, ja rätt ut...

Av Robert Magnusson - 12 mars 2014 13:13

Känns som att denna kommande mening är en utsliten mening, men men..... Tiden rusar.....   Sist jag skrev här så var jag arbetslös och väntade på att få börja jobba på Subway, men denne chef är allt annat än seriös så det blev ingenting av det ...

Av Robert Magnusson - 6 februari 2014 22:51

Ibland susar huvudet och tankarna iväg på tok för långt och mycket, men ibland känns det också (precis som nu) jävligt skönt att få rensa ut lite i huvudet. Lite tankar på hur det såg ut när jag var liten och hur det ser ut nu. Förr i tiden åt...

Av Robert Magnusson - 6 januari 2014 17:09

Med detta inlägg så är oskulden spräckt för 2014      Det är bara att konstatera att det går jävligt långt mellan mina inlägg, men å andra sidan beror det på att jag inte känner samma behov av att få skriva av mig, jag har ett annat sätt att få r...

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Skapa flashcards