Direktlänk till inlägg 2 december 2012

Slutet på en era

Av Robert Magnusson - 2 december 2012 20:54

Japp det visade sig att jag fick en julklapp detta år ändå, frun tycker att vi ska skiljas så jag får bli lycklig.

Det är lustigt, att hon efter 6 års tid, fortfarande inte vet vad som gör mig lycklig. Javisst jag gifte mig och skaffade barn för att jag sex år senare ville skilja mig och bli lycklig??

Nä fyfan för alla jävla frönntimmer som tar den enkla utvägen istället för att kämpa för det man har, men så ser vårt fucking samhälle ut idag. All denna jävla tjat om jämställdhet har gjort att frönntimmren har glömt att uppskatta mannens betydelse, för att dom vet att dom klarar sig själv. Ursäkta min ordbajsning, men jag känner fan att jag har rätt att bli förbannad och ledsen.


Nä när man tror att saker inte kan bli värre, så kommer käftsmällen som ett brev på posten.


Men vet ni vad...jag tänker FAN INTE SÄCKA IHOP....ALDRIG!

Nu blir det till att umgås med dem som får mig att vara lycklig och glad....bosätter mig på gymmet.


Usch vettefan vad jag ska göra nu......usch

 
 
Ingen bild

jörgen

3 december 2012 05:35

ja det är märkligt precis så där sa min tjej till mig åxo.....jag tycker vi ska flytta isär för jag vill att du ska kunna vara lycklig..

Robert Magnusson

3 december 2012 09:56

Usch. Mycket tråkigt att dom väljer dom enkla utvägarna istället för att ta tag i sina problem, nu skjuter dom bara på dom tills nästa förhållande.

 
Ingen bild

Madde

5 december 2012 21:21

Hej!

Råkade trilla in på din blogg via Martin, tror jag... Satt och läste lite och undrade vart jag skulle lämna min kommentar men denna kändes ganska klockren!

Den enkla utvägen är att vara otrogen med min "närmsta vän" bakom min rygg istället för att ha stake att kläcka ur sig att det inte fungerar!
Det var min roliga erfarenhet maj-juli efter 10 år tillsammans, en dotter på 1 ½ år och en kropp med rejäla blåmärken.
Sedan har jag tillbringat åtskilliga timmar på gymmet som "terapi" vilket fungerat enormt bra :)

Jag lärde mig att jag klarar mig fint, bättre än fint faktiskt, men visst håller jag med om att det är fel på samhället. Varför tar människor den enkla vägen ut ur ett förhållande när det inte är guld och gröna skogar längre?

Det finns fortfarande vettiga kvinnor där ute (jag är en av dem vill jag påstå!) och jag hoppas att det fortfarande finns vettiga män där ute!

Robert Magnusson

6 december 2012 13:35

Hej Madde.

Otrohet är så vidrigt så det är inte sant,och långt ifrån en lösning på problemen. Detta vet jag av egen erfarenhet, been there done that.

I början av en relation när man är nykär så är allt fantastiskt, man ger en massa till sin partner utan att tänka på det och utan på krav att få tillbaka. Man ser varandra, lyssnar på varandra, bekräftar varandra, tar på varandra och myser med varandra.

Men med tiden övergår förälskelsen till ett djupare stadie och det blir vardag. Vi glömmer i regel bort dessa fruktansvärt enkla metoder att få våran partner (och så automatiskt oss själva) att må bra i förhållandet.
Vi beskyller vår partner för att inte göra si eller så, när det egentligen är vi själva som indirekt är orsaken till att vår partner inte gör det som vi mådde bra av i början.

Detta är en av anledningarna till att jag tycker det är fegt/svagt att kasta in handduken när man har gift sig, för man har lovat varandra och alla vittnen att hålla ihop i vått och torrt.
Vi är samma människor som när vi träffades, bara lite äldre och lite klokare :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert Magnusson - 11 december 2018 19:22

Ja precis som rubriken lyder är detta precis vad jag känner nu när jag inser att det hunnit gå över 4 år sedan mitt senaste inlägg, detta innebär också att det finns en stor risk att detta inlägg kommer att bli lååååångt :)Så i mitt senaste inlägg fö...

Av Robert Magnusson - 14 april 2014 08:37


  Japp precis så är det! Detta är verkligen året då allt mitt kämpande i motvind äntligen ger resultat, jag vill hävda med en dåres envishet, att allt som händer har en mening. När man är mitt uppi själva händelsen så kan det vara svårt, ja rätt ut...

Av Robert Magnusson - 12 mars 2014 13:13

Känns som att denna kommande mening är en utsliten mening, men men..... Tiden rusar.....   Sist jag skrev här så var jag arbetslös och väntade på att få börja jobba på Subway, men denne chef är allt annat än seriös så det blev ingenting av det ...

Av Robert Magnusson - 6 februari 2014 22:51

Ibland susar huvudet och tankarna iväg på tok för långt och mycket, men ibland känns det också (precis som nu) jävligt skönt att få rensa ut lite i huvudet. Lite tankar på hur det såg ut när jag var liten och hur det ser ut nu. Förr i tiden åt...

Av Robert Magnusson - 6 januari 2014 17:09

Med detta inlägg så är oskulden spräckt för 2014      Det är bara att konstatera att det går jävligt långt mellan mina inlägg, men å andra sidan beror det på att jag inte känner samma behov av att få skriva av mig, jag har ett annat sätt att få r...

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Skapa flashcards