Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Robert Magnusson - 4 maj 2012 18:27

Dagen började med att jag slog upp ögonen efter en HEL nattsömn, och det var fantastiskt skönt och enormt länge sedan 

Öppnade persiennerna i sovrummet för att se om det nu hade kommit någe snö som dom sa på nyheterna igår, och det hade det tack och lov inte gjort men det regnade istället.

Men hellre det tänkte jag och gjorde i ordning min frukost och satte mig ner i soffan för lite tv-zappande.


Idag hade vi ju bestämt att jag skulle åka hem till min fru och mina barn för att ha en mysfredag, då jag kom på att jag hade tvättstuga 17-21 idag TYPISKT....men som tur var hade ingen annan bokat någon tid så jag kunde ändra 11-14 istället.

Kalas tänkte jag då får jag ju allt tvättat och ÄNDÅ umgås med min familj......livet känns bra underbart ibland 

Så hittills hade ju dagen flytit på rätt bra, och min sinnesro var god kan man säga, men vid 12-tiden ringde min fru från jobbet och då kom vi fram till att det skulle vara bättre om jag kom till henne i morrn istället för då är hon inte lika trött. Hon har ett väldigt psykiskt påfrestande arbete så jag förstår henne till fullo.

Jobbigt dock att man har gått och sett fram emot att få träffa dem idag, och sedan komma till insikt med att det inte blir idag utan att jag ska få vänta ytterliggare en dag.

Men istället för att "falla tillbaka i gamla spår" tänkte jag "men då får vi sakna varandra ännu mer och då blir det ju bara ännu skönare att få träffa dig", så jag blev aldrig på dåligt humör.


Vid 14-tiden hade jag tvättat klart och hämtade upp tvätten, och många gånger innan dess hade jag tänkt skippa träningen eftersom att det var så sjukt trist väder.

Men sedan så började mitt samvete att spöka och abstinensen slå till (hör och häpna...JAG abstinens efter TRÄNING) och jag ryckte mig i kragen och packade väskan.

För jag vet att så fort jag har tagit steget ut genom dörren så går jag, alltså då gör jag det som jag tänkt göra och det som jag gruvat mig för.

Visst det var allt annat än en varm, skön och behaglig promenad ner till gymmet. Det var 2 grader och hellregn, men trägen vinner. Och när jag väl kom ner till gymmet så kändes det FANTASTISKT...I DID IT! 


Hoppade upp på en av maskinerna och började gå (värma upp) och sedan till löpbandet (som gick fantastiskt bra idag). Sedan var det dags att köra ben, så jag gick och satte mig i benböjar grejen haha och körde mina 12 X 3.

Efter det blev det inge mer ben övningar, först om främst kändes det som att alla skulle köra benpass idag och så kände jag att jag ville hem till soffan igen. Jag avslutade med 5min jogging och var nöjd med det.

Hoppade in i duschen, klädde på mig och gick ut där jag möttes av SNÖ!!

Men inte ens det kunde rubba mitt humör, bättre det tänkte jag än regnet och började gå.


Normalt sett brukar jag mer eller mindre powerwalka när jag går till och från gymmet och lyssnar på musik, men idag gick jag VÄLDIGT lugnt och njöt av vädret (på nått konstigt sätt) och av att jag hade varit ner på gymmet och gjort åtminstonde något. Normalt sätt skulle jag ha blivit väldigt besviken på mig själv att det blev så lite, men jag såg det som att det var precis lagomt eftersom att jag/kroppen inte ville mer och jag nöjde mig med det.

Jag gick och filosoferade i lugn och ro även om jag blev dyngsur, och insåg att trots att jag är arbetslös, har dålig ekonomi, inte får vara med min familj 24/7, har fått ställa av bilen, har en kronisk sjukdom, inte ser ut som jag vill osv osv ändå är lycklig. För att jag finns, jag är betydelsefull, jag är pappa till världens (nä universums) underbaraste barn, jag är make till världens fantastiska fru osv osv.

Jag har inte själv valt att bli arbetslös, sjuk eller särbo....men jag kan påverka hur det kommer att se ut om 1vecka, 1mån eller 1år......och jag vet hur jag vill att det ska se ut och jag kommer att göra allt i min makt för att komma dit så snart som möjligt.


Det finns alltid dom som har det värre än vad man själv har det, och kan man lära sig att inte titta på vad man har förlorat eller på vad man inte har osv, utan istället fokusera på vad du kan få och vad du kan vinna på det så kommer man må bättre.

Lycka för mig är att lära sig uppskatta allt det lilla man har, för så länge vi är lycklig över det vi har så kan vi alltid se till att få mer.


That's all folks!!


Hoppas på fler sånna här dagar..........




Av Robert Magnusson - 4 maj 2012 13:08

Yo!

Sitter FORTFARANDE på arslet i soffhelvetet, trots att jag lovade mig själv igår att vara nere på gymmet till kl 10.00 idag. Men detta pissväder har verkligen satt käppar i hjulet för mig och min motivation att gå ner till gymmet, men jag måste fan ner för jag känner hur det kryper i kroppen.

Sedan så är det ju som så med min sjukdom att den gör mig väldigt trött, och att inte få sova en hel natt på väldigt länge pga ledvärken gör ju inte saken bättre. Men jag ger inte upp, jag kämpar mot min sjukdom och kämpar emot mitt psyke och ser till så att träningen inte kommer att rinna ut i sanden denna gång.


Nu ska jag ner i tvättstugan och hämta upp tvätten och sedan ska jag packa väskan och gå ner till gymmet.

Egentligen hade jag tvättstuga 17-21 men jag och min fru (vi är särbos) hade bestämt att jag skulle åka hem till dom när hon slutat jobba idag, men så blir det icke utan vi kör på det i morrn istället.


Idag blir det ben för hela slanten, kommer bli sjukt jobbigt, men sjukt skönt =)


See ya!

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards