Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Robert Magnusson - 8 maj 2012 23:07

Hallå där ute!

Nu är klockan på tok för mycket egentligen för mig att sitta här och skriva, sjukt trött kan jag lova.

Idag har jag varit upp på sjukhuset och konsulterat min läkare, han sa "du är ett mycket svårtbedömt fall Robert".

Han frågade hur jag kände mig nu, om jag hade ont i huvudet, kände mig hängig, feber.....nä sa jag jag känner mig helt ok förutom att jag är lite snuvig/täppt i näsan. Jag sa att jag nyss varit förkyld och att det nu förmodligen är pollen då jag även har klåda i ögonen nu.

Men det är just detta som är grejejn, har har mer eller mindre haft nästäppa och varit snorig ända sedan mars i fjol då jag fick diagnosen.
Han sa att om det varit som så att jag inte haft småbarn så hade dom kunnat fastslå wegeners, alltså att det inte var några baciller som orsakade snuvan, men eftersom att jag nu har småbarn kan dom inte vara säkra.

Jag har tydligen aldrig riktigt legat på noll-linjen så att säga, utan varit strax ovanför och ända upp emot 13-14 vid förkylning och lugninflammation.


Han ville nu därför att jag skulle göra ett ANCA-test (blodprov) och lungröntgen för att se så att jag inte hade påverkan på lungorna igen (hade som små bollar när de hittade min sjukdom).

Han ska även prata med sina kollegor ang om de skall göra ett test på mina njurar där de tar en bit av njurarna för analys.

Kan även bli aktuellt med de tyngre medicinerna. Starkare cellgift, kortison och typ antibiotika.


Hoppas på det bästa nu, och det vill säga att jag inte hade någon påverkan på lungorna och att jag heller inte har det på njurarna. Vill fortsätta vara symptomfri, träna och leva ett så normalt liv det går.


Vi hörs om några timmar, träning igen i morgon och då är det dax för armarna att jobba lite.


John Blund HERE I COME!!!

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards