Alla inlägg den 18 september 2012

Av Robert Magnusson - 18 september 2012 18:57

Yo!


Då halvligger man i soffan igen då, som vanligt mot kvällen  

Reflekterar lite över denna dag och konstaterar att det har varit en bra dag...blir fler & fler av dom.


Har inte gjort så himla mycket egentligen, men tiden bara flyger iväg ändå. Skjutsade morsan så hon kunde handla mat och sedan drog jag ner på gymmet. Dagens pass blev underbara BEN....sjukt fan hur otroligt SLUT man blir alltså, knappt att man tar sig upp för de två trappstegen till omklädningsrummet och när man väl har tagit sig upp och sedan duschat och bytt om och ska hem, ja då jävlar är det nästan så man styper på väg ner igen haha  

Mina vader blev total slaktade så det lär ju kännas i morrn...men det är bra för då vet jag att det har tagit på rätt muskel.

Avslutade benpasset med några minuters springning för att få upp flåset.....så jävla sköt de med mina nya träningsskor.


Sedan gick jag hem till min fru och blev bjuden på middag   

Och nu är jag här med er....otroligt.


Jo fan, blev uppringd idag från Umeå sjukhus. Blir inlagd på måndag där för massor av blodprover och en hel dags urinprover. Detta eftersom att min sjukdom sist satt sig på njurarna under pågående Metotrexatbehandling.

Och nu när jag har fått Sendoxan medicienen (starkare cellgift än Metotrexat) intravenöst 4ggr så vill min läkare i Sundsvall inte sätta in Metotrexat igen, vilket är förståligt. Jag föreslog för honom ett annat läkemedel som jag har läst ska vara bra och enkelt för patienten, detta heter Mabthera. Det är dock ingen i Sundsvall som tidigare har blivit behandlat mot Wegeners med Mabthera så därför rådfrågade min läkare sina kollegor i Uppsala & Umeå. Dom har behandlat många med just detta preparat och har stor erfarenhet av det.


Denna medicin tar man bara 2ggr/år vilket skulle kännas helt underbart, så nu får vi hålla tummarna att detta blir bra. Ska tillägga att jag i dagsläget är symptomfri och njuter av att få vara "frisk".


Ska avsluta denna dag nu med några avsnitt av Vänner S01 :D


Byyye

Av Robert Magnusson - 18 september 2012 14:10

Hej.


Med tanke på att min sjukdom är så ovanlig tänkte jag här dela med mig om den så att folk i Sverige blir mer medveten om denna skumma sjukdom.

Många av oss som blir sjuk får ofta diagnos sent, och äta många olika sorters penicilin innan man får remiss till sjukhuset. Vårdcentralerna är chanslös mot denna sjukdom för den är så ovanlig och symtomen påminner om lunginflammation, öroninflammation mm


Jag vill därför att så många som möjligt ska få ta del av detta och denna sjukdom. Varje år diagnostiseras runt 10st personer per 1 miljon invånare. Kanske skulle denna siffra öka om fler visste om sjukdomen?


Hur som haver, här är en artikel om sjukdomen med länkar https://reumatikerforbundet.org/reumatism/att-leva-med-en-reumatisk-sjukdom/att-leva-med-granulomatos-med-polyangit-wegeners/

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Skapa flashcards