Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Jag är på G

Av Robert Magnusson - 21 januari 2013 13:48

Hallå där ute!


Jävlar i min själ vad tiden rusar, det är lixom snart Februari och våren nalkas.

Jag vet att jag har varit extremt dålig på att skriva inlägg, men det har varit så turbulent i mitt liv nu på sistonde. iofs både på gott och ont.


Som jag tidigare berättat så blev 2012 inte det där fantastiska året heller som jag hade hoppats på, och jag lovade mig själv därför att göra 2013 till året då lyckan vänder för mig.

Jag började lyssna på en väldigt bra bok som heter "Självkänsla nu" av Mia Törnblom och insåg snabbt att jag verkligen har problem med min självkänsla. Och att jag har haft problem med den väldigt många år, redan från tonåren. Mitt självförtroende har alltid varit bra, faktiskt nästan överdrivet bra, men det har oxå lett till att jag har behandlat mina flickvänner på fel sätt. Inte i början då när man får mycket uppm, ärksamhet och bekräftelse av sin tjej, men sedan när det lixom blir vardag och förälskelsen övergår till riktig kärlek. Då när man faktiskt litar på sin partner och då när man ska förlita sig på att hon faktiskt säger till om känslorna svalnar. Men nåväl, nu är jag här och jag har lärt mig min läxa.

Tackvare att jag nu har börjat jobba med min psykiska och fysiska hälsa så mår riktigt bra, och två veckor in i Januari hade jag 3st jobb på gång. Och den 28:e Januari börjar jag som säljare på Canon, ska bli sjukt roligt, skönt och spännande då detta är en helt ny form av tjänst.


Och i fredags tog jag ett mycket svårt men nödvändigt beslut, och exakt vad det innebär vill jag inte gå in på riktigt nu. Men jag hoppas att det blir så som jag hade för avsikt att det skulle bli, och detta beslut har stärkt min självkänsla hur som helst.


Tänk att JAG ska börja få fungera som en människa igen, få ett socialt liv och känna att jag gör rätt för mig. Jag tycker att de veckorna jag har barnen är LYX, men jag lovar att det kommer att bli ännu mer lyx framöver när min inkomst blir bättre och jag kan göra massa roliga saker med flickorna som kostar pengar.

Det är verkligen så att "efter regn kommer sol".....man får inte sluta tro, inte ge upp. Förr eller senare vänder det och jag tror att det oftast har att göra med hur vi faktiskt mår i oss själva.


Jag har satt upp ett nytt mål nu oxå, och det har med vasaloppet att göra. Det är inte så att jag ska köra vasaloppet, men den 3/3 då vasaloppet körs ska jag köra 9 mil konditionsträning på gymmet (löpband, cykel och crosstrainer) 3 mil på varje. Halleluja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert Magnusson - 11 december 2018 19:22

Ja precis som rubriken lyder är detta precis vad jag känner nu när jag inser att det hunnit gå över 4 år sedan mitt senaste inlägg, detta innebär också att det finns en stor risk att detta inlägg kommer att bli lååååångt :)Så i mitt senaste inlägg fö...

Av Robert Magnusson - 14 april 2014 08:37


  Japp precis så är det! Detta är verkligen året då allt mitt kämpande i motvind äntligen ger resultat, jag vill hävda med en dåres envishet, att allt som händer har en mening. När man är mitt uppi själva händelsen så kan det vara svårt, ja rätt ut...

Av Robert Magnusson - 12 mars 2014 13:13

Känns som att denna kommande mening är en utsliten mening, men men..... Tiden rusar.....   Sist jag skrev här så var jag arbetslös och väntade på att få börja jobba på Subway, men denne chef är allt annat än seriös så det blev ingenting av det ...

Av Robert Magnusson - 6 februari 2014 22:51

Ibland susar huvudet och tankarna iväg på tok för långt och mycket, men ibland känns det också (precis som nu) jävligt skönt att få rensa ut lite i huvudet. Lite tankar på hur det såg ut när jag var liten och hur det ser ut nu. Förr i tiden åt...

Av Robert Magnusson - 6 januari 2014 17:09

Med detta inlägg så är oskulden spräckt för 2014      Det är bara att konstatera att det går jävligt långt mellan mina inlägg, men å andra sidan beror det på att jag inte känner samma behov av att få skriva av mig, jag har ett annat sätt att få r...

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards