Alla inlägg den 22 september 2013

Av Robert Magnusson - 22 september 2013 20:04

Jag måste då säga detta att vi (människan) är ett av naturens mest intilligenta och farligaste djur, men på samma gång är vi nog naturens mest idiotiska och dummasta djur. Vi är extremt duktiga på att klaga på en massa jävla saker, men även om vi vet vad som behövs för en förändring så är vi rädda för förändringar i vårt liv. Vi klagar på allt som går att klaga på (utan att lägga någon större vikt på ATT vi gör det) allt från för höga bensinpriser till för höga tandläkarkostnader, men likt förbannat så tankar vi alltid bilen och lagar tänderna OAVSETT pris. För att vi ”måste” kunna ta oss till jobbet, skola och dagis, handla mat osv osv.  Är det för varmt ute så hör man nästan varje dag någon säga "Men fyfan för denna jävla värme" och samme person säger även "Suck och idag regnar det oxå" när det regnar.


Och så har vi det här med skitsnack, folk som pratar bakom ens rygg. När det kommer till skitsnack så är folk i regel jävligt snabba på att bilda grupper och sprida ryktena vidare som en löpeld, ta det här med ungdomarna i Göteborg som ett exempel. Någon som utgav sig för att vara någon annan via Instagram, plötsligt blev det ett jävla liv. Men varför kan vi inte bilda samma grupper för att göra något positivt? Som att tex verkligen gå till handling och SLUTA tanka bilarna och SLUTA laga tänderna för att visa att VI har fått NOG! Nä för då blir det en ekonomisk aspekt av det hela och vi "kan" inte "har inte råd" att förlora inkomst. Men att köpa snabbmat, kläder man egentligen inte behöver osv går väldigt bra. Vi har ALLTID ett val, frågan är bara om vi vågar och är redo att satsa allt vi har för att få det bättre !!


Ett annat exempel (egentligen dit jag ville komma) gäller vår mediala värld. Vi lever i ett samhälle som är digitaliserat och det man idag inte kan läsa på Facebook är inte värt att veta kan det kännas som ibland, och denna ständiga jakt på likes både på Facebook och Instagram (säkert fler också).


Där folk stör sig på att andra lägger upp beklagande statusuppdateringar, bilder, för många uppdateringar osv osv

Och visst jag kan hålla med om att vissa ibland snöar in sig i sig själva och gör sig själva till martyrer, men om det är det som dom ”måste” göra eller vill göra för att må bra, så är det just vad dom får göra. Det är ju trots allt JAG som väljer om jag vill läsa det eller inte.

En sak som kan tilläggas här är att om jag väljer att tabort en vän från tex Facebook pga att jag känner att denne person inte bryr sig om mina uppdateringar och mitt liv så betyder inte det nödvändigtvis att denne person inte är min vän i verkliga livet.


Jag har gjort ett val när det gäller Facebook och Instagram och det är att det bara ska finnas positiv energi där, dvs inga negativa och fula kommentarer (de tas bort direkt), och jag försöker att inte skriva några depp uppdateringar (i alla fall inte snöa in mig lixom). Jag är dock en väldigt kärleksfull kille och jag älskar att ge min kvinna all den uppmärksamhet och bekräftelse jag kan, och jag anser att både Facebook och Instagram är två riktigt bra verktyg så jag använder dem flitigt.

För jag vill även dela med mig av all denna positiva energi som jag har och som min kärlek ger mig, för jag själv gillar att se när andra är lyckliga…..OAVSETT hur många gånger dom skriver det på en dag och oavsett vart dom befinner sig.


Men även här finns det folk (precis som med sol & regn) som klagar både när jag skriver något positivt, glatt och kärleksfullt liktväl som när jag deppar och söker tröst.


Det jag vill säga är: Gör mig en tjänst och ta mig för den jag är, eller tabort mig på Facebook och Instagram (är du min vän så finns du kvar i mitt liv ändå). Och sluta att gnäll så mycket, gå till handling istället! Och kom ihåg! DU har ALLTID ett val!


Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards