Direktlänk till inlägg 23 september 2013

Long time no see

Av Robert Magnusson - 23 september 2013 14:47

Jävlar vad tiden rusar, man hinner fan inte med sig själv ibland asså :D


Förutom mitt inlägg igår när jag var en aning less på allt gnällande så är det sjukt länge sedan som jag skrev något här. Och under all denna tid som har förflutit så har det hunnit hända en hel del grejor.


För att inte bli allt för långrandig så kan jag säga det att jag ett tag var på väg att hitta tillbaka till min X fru, men jag kände efter ett tag att det var bäst att bevara den fina kärlek vi ändå hade som vänner istället för att försöka och kanske förstöra helt. Sedan i februari träffade jag en tjej som jag blev sambo med i juni, och allt kändes helt magiskt. Men pga olika orsaker i livet blev det kaos för oss och vårt förhållande tog slut på sämsta sätt. Och jag blev arbetslös igen 27/6. Men som man brukar säga ”En dörr stängs men många nya öppnas” :D


2011 träffade jag en tjej hos min syster (hennes bästa vän) och jag tänkte ”Wow vilken jävla pingla”, det var något speciellt med henne som jag inte kan beskriva. Jag var då gift sedan länge och hon var sambo med en annan. Men vi fick iaf direkt kontakt och blev goda vänner, med tiden har det dock visat sig att både hon och jag alltid har känt en dragning till varandra. Här är alltså en ny dörr som har öppnats för mig/oss. För nu var det även som så att hon också hade blivit singel.


I augusti åkte jag ner till Norrköping för att min systers äldsta pojk fyllde 20 år, och då passade jag på att vara nere i en hel vecka för att även ta reda på vad denna dragning är som vi har känt. Och sanna mina ord, det var så mycket mer än vad vi båda någonsin hade kunnat hoppas på :D. Idag är vi tillsammans och vi har en ljus framtid framför oss.


Vidare så är det nu över ett år sedan som jag var sjuk i min sjukdom och det känns verkligen fantastiskt. Tänker kontakta min läkare för att se över detta med mina metoject sprutor som jag tar varje torsdag, jag har för avsikt att sluta med dem och har ställt in mig på att fortsätta vara frisk. Träningen går riktigt bra och det är nu som man verkligen börjar att se träningens resultat, det är en himla tur jag tar många bilder för annars tappar man lätt motivationen. Vikten har varit densamma sedan februari men kroppen har blivit slimmare. Kommer att lägga upp lite bilder snart på träningen och resultat.

   

Bilden längst till höger är 2012-05-02, mitten 2013-07-25 och första 2013-09-15. Viktskillnaden från 2012-05-05 till nu är ca 14 kg (Då 97-98 kg och nu 83-84 kg)


Under detta år har jag blivit sjukt mycket starkare både mentalt och psykiskt, min självkänsla är på topp och jag jobbar fortfarande med mig själv varje dag. Jag kan titta mig själv i spegeln och stå rak i ryggen, känna mig stolt över vad jag har åstadkommit och är inte längre i behov av bekräftelse från andra. Antingen tycker man om mig eller så gör man det inte, och om någon har något problem med att jag är den jag är så är det inte mitt problem utan deras.


Jag är sjukt lycklig med allt det lilla jag har i livet och att jag har en sådan fantastisk kvinna i mitt liv. Självklart delar jag med mig av en bild också, för att jag älskar att visa upp henne för världen och jag är stolt över att ha en sån fin kvinna.

    


 
 
Min kamp i livet

Min kamp i livet

21 oktober 2013 10:00

Å vad jag blir glad över att läsa ditt inlägg! Grattis!!! Det är underbart att du äntligen har hittat livet igen och mår bra :-)
Ta hand om dig! Kram Catarina

http://www.keckla.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert Magnusson - 11 december 2018 19:22

Ja precis som rubriken lyder är detta precis vad jag känner nu när jag inser att det hunnit gå över 4 år sedan mitt senaste inlägg, detta innebär också att det finns en stor risk att detta inlägg kommer att bli lååååångt :)Så i mitt senaste inlägg fö...

Av Robert Magnusson - 14 april 2014 08:37


  Japp precis så är det! Detta är verkligen året då allt mitt kämpande i motvind äntligen ger resultat, jag vill hävda med en dåres envishet, att allt som händer har en mening. När man är mitt uppi själva händelsen så kan det vara svårt, ja rätt ut...

Av Robert Magnusson - 12 mars 2014 13:13

Känns som att denna kommande mening är en utsliten mening, men men..... Tiden rusar.....   Sist jag skrev här så var jag arbetslös och väntade på att få börja jobba på Subway, men denne chef är allt annat än seriös så det blev ingenting av det ...

Av Robert Magnusson - 6 februari 2014 22:51

Ibland susar huvudet och tankarna iväg på tok för långt och mycket, men ibland känns det också (precis som nu) jävligt skönt att få rensa ut lite i huvudet. Lite tankar på hur det såg ut när jag var liten och hur det ser ut nu. Förr i tiden åt...

Av Robert Magnusson - 6 januari 2014 17:09

Med detta inlägg så är oskulden spräckt för 2014      Det är bara att konstatera att det går jävligt långt mellan mina inlägg, men å andra sidan beror det på att jag inte känner samma behov av att få skriva av mig, jag har ett annat sätt att få r...

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards