Alla inlägg den 14 april 2014

Av Robert Magnusson - 14 april 2014 08:37


Japp precis så är det! Detta är verkligen året då allt mitt kämpande i motvind äntligen ger resultat, jag vill hävda med en dåres envishet, att allt som händer har en mening. När man är mitt uppi själva händelsen så kan det vara svårt, ja rätt ut sagt omöjligt, att se vad det ska vara. Men med tiden visar det sig.


Väldigt länge har jag fått vända på varenda krona för att få det att fungera, och några gånger har jag haft underbara människor i min närhet som har hjälpt mig på olika sätt. Jag är mycket tacksam för att dessa personer finns och har ställt upp för mig, inga nämnda och inga glömda.


Att inte ha kunnat ge/köpt det som jag så gärna ha velat till mina barn och att inte ha kunnat göra saker med dem som normalt kostar massa pengar, har varit så extremt smärtsamt och har fått mig att känna mig som en skit.


Här handlar det oxå till viss del om att jag har haft dålig planering, men i det stora hela så är det pga den strama ekonomin som jag haft då jag varit arbetslös och långtidssjukskriven.


Jag vill inte göra mig själv till martyr och få folk att tycka synd om mig, för det finns så många andra som har det likadant och till och med värre.


Jag är otroligt glad att jag har varit med om den resa jag har gjort, all den skit som har varit och alla de hinder jag har fått ta mig över har ändå lett mig hit dit jag är idag. Och här, i detta NU, kan jag säga att livet verkligen är BRA!


Sedan jag fick mig sjukdom 2011 och då min läkare förklarade för mig att min sjukdom är dödlig, men att man med hjälp av medicin ändå kan leva ett normalt liv och även bli symptomnfi, har jag lärt mig att leva i nuet och att verkligen uppskatta ALLT man har, även de lilla. Livet är på tok för kort och jag väljer att fokusera på allt jag har och allt jag kan komma att få.


Att jag mår så pass bra idag har jag mycket att tacka min fantastiska sambo för, hon är verkligen den saknade pusselbiten i mitt och barnens liv som äntligen har blivit funnen och gjort oss hel.


Hon fyller vår vardag med massa kärlek, skratt och bus......ja jag kan inte beskriva hur viktig hon är och hur stor min kärkek är till henne. Eller jo, jag kan säga som så att jag kämpade i två års tid (inte för att vinna hennes hjärta, för det gjorde jag direkt   ) för att göra henne till min partner. Och lite längre ner förstår ni mer.


En annan sak som har gjort att jag mår så bra nu är att jag åter har kommit ut i arbetslivet och har ett heltidsjobb som konsult, detta gör att min ekonomi har förändrats radikalt och att jag nu kan göra saker med familjen utan att behöva trolla med mina knän. Jag kommer även att kunna börja betala bort gamla skulder och spara pengar, känns fantastiskt.


Men största händelsen detta år (än så länge) är nog ändå att vi har bokat tid för vår VIGSEL!

 


Det finns en liten historia bakom detta datum oxå, som är vår officiella årsdag.

Vi hade varit tillsammans några dagar och en kväll i sängen när vi kramades så sa jag till Anki att hon skulle säga mig ett datum, vilket som helst. Ett datum som skulle komma att bli väldigt speciellt (redan där planerade jag att göra henne till min fru, utan hennes vetskap).



Ja det är magiskt, att jag redan 2011 visste att hon var allt jag ville ha, och nu äntligen ska hon få bli min fru.


Så det som saknas nu är gemensamma barn och hus......vi jobbar på båda   

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Skapa flashcards