Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Robert Magnusson - 14 maj 2012 16:48

Hallå.


Igår var en dålig och jobbig dag rent känslomässigt. Varje söndag på ojämna veckor är dåliga söndagar, för det är då som jag normalt går med mina älskade döttrar till min fru för "skiftbyte".

Men igår var ett undantag eftersom att min fru kom hem sent då hon varit på släktträff i helgen, så jag bestämde mig naturligtvis för att ha tjejerna tills i morse. Det i sig var bara bra.


Men jag kände inte direkt någon lycka eller glädje av att frun kom hem igår, och det är inte bra.

Jag kände mig mest bara nedstämt, tom och som att allt var hopplöst. Så vill nog ingen känna jag kan tänka mig, och definitivt inte jag.

Jag messade frugan och talade om precis som jag kände och att det var bättre vi messade med varandra än att jag skulle smitta av mig med mitt tonläge även på henne, och efter att ha messat lite och jag fått känna efter vad som var fel egentligen kunde jag till slut ringa henne.


Vi pratade om vår relation och våra problem, och varför vi lixom inte kommer framåt riktigt när vi båda vet att det inte är såhär vi vill ha det. Det kändes som ett väldigt konstruktivt och givande samtal, så skönt att man kan "fräsa ur sig sitt missnöje" utan att ens partner tar illa vid sig, så blir det när man lyckas inse att det bara är frustration i regel som vill komma ut. det krävs jobb, jobb och jobb för att komma dit, men det går.

Vi vill ju båda att vi ska må bra tillsammans, men ser inte till att göra det konstigt nog, det var det vi kom fram till igår. Så nu ser jag ljust på framtiden tillsammans med frun och i kampen mot ett bättre samliv, bättre självkänsla och ett förhållande fyllt av vilja, kärlek och bekräftelse.


Naturligtvis pratade vi en HEL DEL till, men det tänker jag låta vara osagt =), kan säga som så att vi i regel brukar prata med varandra 3-5min i tele/gång men igår blev det bra mycket över 60 min  


Hon har sina brister (precis som jag) och jag kan bli riktigt irriterad på henne ibland, men det är allt detta som gör henne till den hon är och jag älskar henne för allt hon är. Tjock som smal, glad som sur, pratsam eller tyst, vaken eller sovandes....osv osv


Ett fel som man gör i regel när man har varit tillsammans länge och vardagen har kommit i kapp en, är att man funderar på vad man kan göra för att sin partner ska må bra. I början av relationen funderar vi inte på detta, utan det går av sig självt.


Så igår bestämde jag mig för att jag måste komma iväg till gymmet idag, och få igång lite endorfiner i kroppen.

Jag hade ju inte tränat på hela veckan, så jag antog att det mycket var därför jag mådde som jag mådde också.

Tog på mig mina lurar och började min promenad ner till gymmet, först in en sväng på FK och uträtta ett ärende och sedan vidare.

Jag kände mig ganska snabbt mycket gladare och tog vägen genom stan (som jag normalt undviker eftersom att jag är lite folkskygg av mig) och märkte dels att jag hade ett leende på mina läppar men även att jag gick rak i ryggen så att säga. Jag som brukar vara den som flyttar mig vid möte var nu den som gick som en jätte genom stan och andra fick flytta på sig istället.....

Jag kände mig lite som jag gjorde på den tiden när jag var ung och attraktiv, när mitt självförtroende var på topp.


Jag ska verkligen fortsätta min kamp mot min sjukdom, kampen mot min självkänsla och mitt självförtroende, kampen om att bli en bättre make och far......kampen om en bättre människa kort och gott.

SLUTAR EJ MED TRÄNINGEN!


De var allt för idag.......



Av Robert Magnusson - 14 maj 2012 16:38

Var och körde bröst & axlar idag och det kändes jävligt bra, får mer och mer kontakt med rätt muskler.

Kunde dock inte hålla mig från att köra lite armar oxå, en biverkning på kortisonet antar jag då jag inte har ont i lederna nu haha....


Startade med lite cardio idag som vanligt men hade bestämt mig för att köra lagomt, så jag inte skulle få samma värk som förra måndagspasset gav då jag effektiviserade löpningen 100%.

Gick i rask takt 10min, joggade 5min, gick i rask takt 10min och joggade 10min


Till frukost idag blev det 1 shake, 1 kopp kaffe,  havregrynsgröt och 2st omega3 tabletter.

Middag: Ris, tofisk, krossade tomater med chilismak, 1 advokado och lite cashewnötter


Känner mig pigg, glad och allmänt positiv   

Presentation


Hej och välkommen till en tokig och glad norrlänning, lämna gärna någon kommentar eller skicka en fråga om det är något du undrar. Jag svarar på allt!

Fråga mig

7 besvarade frågor

Omröstning

Vilken föredrar du?
 Iphone
 Android

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards